FANDOM

  GermanFlag  ChinaFlag  20px  French-flag  Mexspain

Wojsko - Rząd 1 - Rząd 2 - Rząd 3 - Jednostki Dark Elixir - Herosi - Mikstury - Mikstury Dark Elixir

Wojsko

Troop-P1 Troop-P2 Troop-P3 Troop-JDE Troop-HER Troop-MIKSTURY Troop-DarkSpells

Oddziały wykorzystywane są przeciwko goblinom na mapie kampanii, lub przeciwko innym graczom, aby zdobywać trofea (Trophies) i łupy w postaci złota (Gold), eliksiru (Elixir) oraz Mrocznego Eliksiru (Dark Elixir) - są to tzw. najazdy. Oddziały tworzone są w barakach (Barracks) i gromadzone w obozach wojskowych (Army Camp). Obecnie jest dwadzieścia różnych rodzajów wojsk. Trzynaście zwykłych, do których przeszkolenia wymagany jest eliksir (Elixir) i zwykłe baraki (Barracks), pozostałe siedem wymagają mrocznego eliksiru (Dark Elixir) i są szkoleni w mrocznych barakach (Dark Barracks). Istnieją również trzy jednostki Herosów (Heroes) oraz dwie jednostki Maszyn Oblężeniowych (Siege Machines).

Gracze powinni pamiętać, że wojsko może być modernizowane w laboratorium (Laboratory). Jednostki rzędu 1, rzędu 2 oraz jednostki mrocznego eliksiru (Dark Elixir Troops) - graficzne przeobrażenie mają dopiero od poziomu 3 (ulepszenia w laboratorium), następne od poziomu 5 i 6, jeśli dotyczy. Jednostki rzędu 3, graficzne zmiany mają po każdym ulepszeniu. Zmodernizowane jednostki stają się bardziej wydajne, ale również kosztują więcej eliksiru (Elixir) lub mrocznego eliksiru (Dark Elixir), aby je wyszkolić.

  • Jednostki rzędu 1 (Barbarzyńca, Łuczniczka i Goblin) są bardzo silne, gdy wypuszczane są w hordach. Jednak sprawia to, że są bardzo podatne na zniszczenia przez Wieże Czarownika (Wizard Tower) i Moździerze (Mortar).
  • Jednostki rzędu 2 (Gigant, Wall Breaker, Balon, Czarodziej) są skuteczniejsze od jednostek rzędu 1, ale nie są tak potężne jak jednostki rzędu 3. Wiele z nich ma swoje ustalone cele.
  • Jednostki rzędu 3 (Healer, Smok, P.E.K.K.A, Baby Dragon, Miner i Electro Dragon) są bardzo silne i są cennym elementem bardzo potężnych armii, są w stanie łatwo przytłoczyć obronne przeciwnika. Minusem ich jest bardzo duży koszt Elixiru.
  • Jednostki Dark Elixir (Minions, Hog Riders, Valkyries, Golems, Witches, Lava Hounds i Bowler) są to oddziały, które wypełniają konkretne nisze, czego regularne jednostki nie czynią - jak niedrogie jednostki latające, omijające mury, potężne jednostki naziemne, zadające obrażenia obszarowe i o dużej wytrzymałości. Nie są niezbędne ale są znacznie potężniejsze niż ich odpowiednik oparty na Eliksirze (Elixir), mogą być użyte z bardzo dużą efektywnością, pod warunkiem właściwego ich rozmieszczenia.
  • Heroes (Król barbarzyńców , Królowa Łuczniczek oraz Grand Warden) to nieśmiertelne, a zarazem najpotężniejsze jednostki pojawiające się w grze. Można ich kupić za Dark Elixir, a Grand Wardena za Elixir. Chociaż są nieśmiertelni, to mogą zostać pokonani, co skutkuje tym, że będą musieli odpocząć jakiś czas.
  • Siege Machines (Wall Wrecker and Battle Blimp) are created in the Workshop and cost Gold to build.
  • Mikstury są tworzone w Fabryce Mikstur. Można je ulepszać za pomocą Elixiru w Laboratorium.
Armia Głównej Bazy
Jednostki BarbarzyńcaŁuczniczkaGigantGoblinWall BreakerBalonCzarodziejHealerSmokP.E.K.K.ABaby DragonMiner
Jednostki Dark Elixir MinionHog RiderValkyrieGolem (Golemite) • Witch (Skeleton) • Lava Hound (Lava Pup) • Bowler
Herosi Król barbarzyńcówKrólowa ŁuczniczekGrand Warden
Mikstury Lightning SpellHealing SpellRage SpellJump SpellFreeze SpellClone Spell
Mikstury Dark Elixir Poison SpellEarthquake SpellHaste SpellSkeleton Spell