FANDOM

Wizard Tower8

"Niezwykle potężna obrona! Wieża magów może rzucić potężny wpływ czarów powierzchniowych, które zwalczają zarówno latające i naziemne wojska."

Wizard Tower1 Wizard Tower2 Wizard Tower3 Wizard Tower4
Poziom 1 Poziom 2 Poziom 3 Poziom 4
Poziom 5 Poziom 6 Poziom 7 Poziom 8

  • Streszczenie
    • Wieża magów jest spiralną, w kształcie stożka wieżą z krystalicznej skały z magiem na szczycie. Jest w stanie zadać potężne obrażenia hordom jednostek ziemnych jak i powietrznych, chociaż jest ograniczona dosyć krótkim zasięgiem.
    • Wieża magów, jak moździeż niszczy całe hordy wojsk. Jednak w przeciwieństwie do moździeża ma stosunkowo przyzwoity DPS (czyni go to bardziej skutecznym wobec wojsk z wyższym zdrowiem, takich jak giganty czy balony) i może strzelać w oddziały latające, nie tylko naziemne. Również w przeciwieństwie do moździeża, wieża magów nie ma martwego pola.
    • Choć potężne czary z wieży maga zrobią mniej obrażeń niż strzał z moździeża, to wieża nadrabia to szybkostrzelnością. To sprawia, że wieża magów to doskonały wybór dla obrony innych struktur przed hordami wrogich wojsk. Jedyną prawdziwą słabością wieży magów jest jej zasięg, który jest najmniejszy spośród wszystkich budowli obronnych.
    • Zniszczenie wieży magów jest na ogół trudne, pomimo stosunkowo małego zasięgu wieży. Często najlepszą taktyką jest ich ominięcie, atakując tą część wioski, która nie jest pokryta przez nie. Aby szybko zniszczyć wieżę magów, wystarczy wysłać kilka gigantów jako przynętę, podczas kiedy łucznicy lub miniony mogą zniszczyć wieżę. Wysłanie wojsk wokół wieży, to dobry pomysł, ponieważ wieża magów nie może zadawać takich obrażeń. Upuszczenie 1 giganta i otoczenie wieży 5 łucznikami powinno wystarczyć, by ją zniszczyć.

  • Strategia obrony
    • An excellent defensive strategy for the Wizard Tower is to put it near your Town Hall because of the Wizard Tower's splash damage and relatively high rate of fire. However, due to its limited range, it is sometimes more desirable to put the Wizard Tower near the outside of your village.
    • Putting your Wizard Tower next to your Storages is an excellent method of protecting them against hordes of Goblins due to its splash damage and fast attack speed.
    • Wizard Towers and Mortars are quite complementary, as they can each cover the other's weaknesses.
      • Example of a Wizard Tower-Mortar combination: The Mortar can cover a very large range so attacking units will have reduced health by the time they come into shorter range of the Wizard Tower, which helps finish them off. In exchange, the Wizard Tower defends the Mortar by destroying units that cannot be attacked by the Mortar (all air units and ground units inside the Mortar's minimum range).
    • Try putting Wizard Towers near Air Defenses, with Air Bombs to take out the Balloons. Works well against Balloonion.

  • Strategia ataku
    • For attacking, use some units to distract it (Giants or Barbarians) and destroy it with Archers, Minions, or another ranged troop. Melee troops like Barbarians or Giants can destroy a Wizard Tower by themselves if there are enough of them, but because these troops must attack while physically touching the tower (and are therefore grouped up), the Wizard Tower can usually destroy the entire group fairly quickly.
    • When deploying units, be careful to ensure that they won't get into a clump as they come into range of the Wizard Tower (e.g. attacking a Gold Storage that's near a Wizard Tower), because the Wizard Tower will destroy the group very quickly.

  • Różnice w wyglądzie przy ulepszaniu
    • Wizard Towers undergo significant visual changes at levels 3, 6, 7 and 8.
      • When initially constructed, the Wizard Tower appears to be solid gray rock.
      • At level 2, the lower portion of the tower just barely begins to show Elixir-colored pink crystal, much like the level 6 Walls. This can be seen if you look closely enough, but can be easily missed.
      • At level 3, the crystals become much more visible.
      • At level 4, the crystalline structure begins to spiral around the tower.
      • At level 5, the entire base of the tower is completely crystalline, with only the top portion of the tower remaining gray rock.
      • The level 6 Wizard Tower has no gray rock left. The entire tower is now constructed of pink crystal, resembling a gigantic level 6 Wall.
      • At level 7, the crystal structures grow prominent upward spikes surrounding the platform, and the entire tower darkens to a dark purple, appearing very much like a giant level 7 Wall.
      • At level 8, the podium on which the Wizard stands becomes far wider and more jagged. The spikes melt into the tower and it has stone pillars on each side, making eight stone pillars in all. It also has embers floating around the base, indicating a lava source beneath. The embers and the lava source may also be referred to the Town Hall being level 10, as the Wizard Tower can max out at this level.
    • The Wizard atop the tower also changes with the Tower's level. Although its physical appearance changes, it always shoots lightning bolts (regardless of what the Wizard unit that it resembles would use). However, the level 8 Wizard Tower does use the same "more epic" projectile as the level 6 Wizard.
      • When first placed, the Tower Wizard appears as a level 1 (or 2) Wizard.
      • At level 3, the Wizard atop the tower changes in appearance to that of a level 3 (or 4) Wizard.
      • At Wizard Tower level 5, the Wizard changes its appearance to that of a level 5 Wizard.
      • At Level 8, the Wizard changes its appearance to that of a level 6 Wizard.

  • Trivia
    • You don't need to unlock or train a Wizard in order to construct a Wizard Tower. The level of your army's Wizards, if you have them, do not affect the appearance or abilities of the Wizard atop the tower.
    • When you begin an upgrade on a Wizard Tower, the Wizard on the top will disappear after a few minutes and will not reappear until the tower has finished upgrading.
    • While you are moving the Wizard Tower, the Wizard on the top disappears.
    • When viewing the Info screen, the Wizard Tower does not have a Wizard on it.
    • Strangely, normal Wizards have a powerful attack, the while those atop the Wizard Towers have a much weaker one. They make up for this by having much greater hitpoints and a larger splash damage area than the Wizard troop.
    • Only one Wizard will ever appear atop a Wizard Tower, unlike the Archer Tower, which can have up to three Archers.

  • Opisy ikonek
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), uszkodzenia na sekundę (Damage Per Second), wytrzymałość (Hitpoints), zasięg (Range), rodzaj zadawanych uszkodzeń (Damage Type), cele (Targets) i preferowany, ulubiony cel (Favorite Target).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), koszt ponownego uzbrojenia (Re-arm cost), rodzaj zadawanych uszkodzeń (Damage Type), preferowany, ulubiony cel (Favorite Target) i cele (Targets).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), pojemność (Capacity), zdolności produkcyjne (Production) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), pojemność magazynowania (Storage Capacity) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla wytrzymałość (Hitpoints) Chaty budowniczego (Buildr's Hut).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), całkowitą pojemność jednostek (Total Troop Capacity) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), pojemność szkolenia (Training Capacity) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), Pojemność mikstur (Spell Capacity) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), Elixir Storage Capacity, Gold Storage Capacity i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o Wieża Czarodzieja, takie jak poziom (Level), dostępne miejsce dla jednostek (Troop Capacity), wytrzymałość (Hitpoints) i jednostki (Troops) w środku.
    Icon InfoStuknięcie w tę ikonkę wyświetla informacje o murze (Wall), takie jak poziom (Level) i wytrzymałość (Hitpoints).
    Icon UpgradeStuknięcie w tę ikonkę rozpoczyna ulepszanie Wieża Czarodzieja do następnego poziomu, jeśli masz wystarczającą ilość surowców i wolnego w danej chwili budowniczego (Builder). Jeśli Wieża Czarodzieja jest na najwyższym poziomie, ikonka ta nie jest wyświetlana.
    Icon FinishNowStuknięcie w tę ikonkę, która wyświetlana jest jedynie wtedy, kiedy trwa proces ulepszania, natychmiastowo go kończy za podaną ilość Klejnotów (Gems).
    Icon CancelStuknięcie w tę ikonkę, która wyświetlana jest jedynie wtedy, kiedy trwa proces ulepszania, przerywa ulepszanie i zwraca jedynie połowę jego kosztów.
    Icon GroundStuknięcie w tę ikonkę zmienia tryb pułapki Skeleton Trap na atak jednostek powietrznych. Ta ikona jest wyświetlana tylko wtedy, gdy pułapka (Skeleton Trap) jest w trybie naziemnym (Ground mode).
    45pxStuknięcie w tę ikonkę zmienia tryb pułapki Skeleton Trap na atak jednostek naziemnych. Ta ikona jest wyświetlana tylko wtedy, gdy pułapka (Skeleton Trap) jest w trybie przeciw powietrznym (Air mode).
    Icon ReArmTapping this icon re-arms the Wieża Czarodzieja. Ta ikona wyświetlana jest tylko wtedy, gdy This icon is only displayed after your Wieża Czarodzieja has been triggered during an enemy attack.
    Icon ReArmAllTapping this icon re-arms all Traps. This icon is only displayed when one or more of your Traps have been triggered in a previous enemy attack.
    45pxStuknięcie w tę ikonkę ponownie ładuje wszystkie kusze (X-Bows) Eliksirem. Ta ikonka pojawia się jeżeli jedna lub więcej kusz (X-Bows) nie są w pełni załadowane.
    45pxTa ikonka informuje, że wszystkie kusze (X-Bows) są w pełni naładowane. Nie da się jej wybrać, występuje zamiennie z ikonką the ładowania (Load).
    Icon GroundStuknięcie w tę ikonkę przełącza tryb kuszy (X-Bow) na atak jednostek zarówno naziemnych jak i powietrznych. Wyświetlana jest jedynie wtedy, gdy kusza (X-Bow) jest w trybie naziemnym (Ground).
    Icon AirGroundStuknięcie w tę ikonkę przełącza tryb kuszy (X-Bow) na atak jednostek wyłącznie naziemnych. Wyświetlana jest jedynie wtedy, gdy kusza (X-Bow) jest w trybie powietrznym i naziemnym (Air & Ground).
    45pxStuknięcie w tą ikonkę spowoduje załadowanie wszystkich Inferno Tower Dark Elixirem. Ikonka się pojawia tylko wtedy, gdy conajmniej jedno Inferno Tower nie jest w pełni załadowane.
    Icon FullyLoadedDarkElixirIkonka informuje, że wszystkie inferno tower są w pełni naładowane. Nie można w nią kliknąć. Pojawia się zamiast ikonki ładowania.
    Icon SinglePrzełącza tryb inferno tower na atakowanie pojedynczego celu. Ikonka widoczna tylko wtedy, gdy inferno tower jest w trybie ataku wielu celi.
    Icon MultiplePrzełącza tryb inferno tower na atakowanie wielu celi. Ikonka widoczna tylko wtedy, gdy inferno tower jest w trybie ataku pojedycznego celu.
    Icon Boost1Tapping this icon boosts your Gold production for 1 day at the cost of the displayed amount of Gems.
    Icon CollectGoldTapping this icon collects the uncollected Gold from the Wieża Czarodzieja.
    Icon NoCollectGoldThis icon informs you that you don't have Gold to be collected from your Wieża Czarodzieja.
    45pxTapping this icon boosts your troop training for 2 hours, reducing the time required to train troops by a factor of four for the duration of the boost.
    Icon TrainTroopsTapping this icon opens up the troop training interface, allowing you to train troops.
    Icon ResearchStuknięcie w tę ikonkę otwiera okienko Laboratorium, w którym można podnosić poziom jednostek'.
    45pxStuknięcie w tę ikonkę przyspiesza 4-krotnie produkcje spelli na 2 godziny.
    45pxStuknięcie w tę ikonkę otwiera interfejs Spell Factory, pozwalający na robienie spelli..
    Icon RequestTroopsTapping this icon requests troops from your fellow clan members. It will appear if your Clan Castle is not already full i the 20-minute timer since your last request has elapsed.
    Icon RequestNowTapping this icon requests troops from your clan members without waiting for the 20-minute timer at the cost of the displayed number of Gems. It will appear if your Clan Castle is not already full i the 20-minute timer since your last request is still counting down.
    Icon CastleFullThis icon informs you that your Clan Castle is full of troops. It will replace both Request icons if the Clan Castle is full.
    Icon ClanStuknięcie w tę ikonkę pokazuje informacje o twoim obecnym klanie.
    Icon CollectGoldStuknięcie w tę ikonkę przenosi surowce z clan castle do magazynów. Jest widoczna tylko, gdy twój clan castle zawiera jakieś surowce.
    Icon NoCollectGoldTa ikonka informuje, że nie masz żadnych surowców w clan castle.
    Icon SelectRowStuknięcie w tę ikonkę powoduje wybranie całego szeregu muru, który możemy przesunąć lub obrócić, zamiast robić to po jednym elemencie. Zostanie wybrany najdłuższy szereg elementów.
    Icon RotateRowStuknięcie w tę ikonkę umożliwia obrócenie całego szergu. Ikona ta wyświetlana jest jedynie wtedy, gdy zostanie wybranych wiele elementów muru.
    Poziom Town Hall 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
    Dostępna ilość 0 0 0 0 1 2 2 3 4 4
    Rozmiar
    3x3
    Poziom Obrażenia na sekunde (DPS) Obrażenia na strzał (DPA) HP Koszt Gold Czas Budowy Punkty Doświadczenia XP Wymagany Poziom Town Hall
    1 11 14.3 620 180,000 12 godzin 207 5
    2 13 16.9 650 360,000 1 dzień 293 5
    3 16 20.8 680 720,000 2 dni 415 6
    4 20 26 730 1,280,000 3 dni 509 7
    5 24 31.2 790 1,960,000 4 dni 587 8
    6 32 41.6 850 2,680,000 5 dni 657 8
    7 40 52 930 5,360,000 7 dni 777 9
    8 48 62.4 1010 6,480,000 10 dni 929 10
    Zasięg Szybkość ataku Typ ataku Typ celu
    7 1.3s Splash - 1 tile Naziemny i Powietrzny

    For additional statistics and information, see the Unit Calculators page.

    Budowle
    Budowle obronne Działo • Wieża Łuczniczek • Moździerz • Wieża Przeciwlotnicza • Wieża Przeciwlotnicza • Ukryta Tesla • X-Bow • Ognista Wieża • Air Sweeper • Mury
    Pułapki: Bomba • Spring Trap • Gigant Bomba • Air Bomb • Seeking Air Mine • Skeleton Trap
    Budynki surowców Kopalnia Złota • Kolektor Eliksiru • Dark Elixir Drill • Magazyn Złota • Zbiornik Eliksiru • Magazyn Ciemnego Eliksiru • Chatka Budowniczego
    Budynki wojskowe Obóz Wojskowy • Baraki • Dark Barracks • Laboratorium • Fabryka Mikstur • Barbarian King Altar • Archer Queen Altar
    Pozostałe bydynki Ratusz • Zamek • Dekoracje • Przeszkody