FANDOM

  GermanFlag  HungaryFlag  French-flag  Mexspain
Troop-Barbarian

"Ten nieustraszony wojownik z wybrzuszonymi muskułami i efektownymi wąsami sieje spustoszenie w wioskach przeciwnika. Uwolnij hordy Barbarzyńców i podziwiaj chaos!"

Barbarian lvl1
Barbarian lvl3
Barbarian lvl5
Barbarian lvl6
Barbarian 7
Poziom 1 & 2 Poziom 3 & 4 Poziom 5 Poziom 6 Poziom 7

W skrócie:

  • Barbarzyńca ma wygląd rozgniewanego człowieka, z miną sprawiającą wrażenie gotowego do walki. Ma krótko przycięte blond włosy i dosyć długie blond wąsy. Nosi brązowy kilt ze skórzanym pasem i klamrą w kształcie stalowej tarczy, co wskazuje, że może być szkockim wojownikiem. Posiada również opaski z kolcami, które nosi na obu ramionach, a także krótki miecz umieszczony w prawej ręce. Nosi parę skórzanych sandałów na nogach.
  • Barbarzyńca jest pierwszą dostępną jednostką w barakach (Barracks).
  • Barbarzyńca nie ma preferowanego celu podczas ataku, po prostu atakuje najbliżej niego położone budowle.

Strategia ataku:

  • Łuczniczki (Archers) i Olbrzymy (Giants) są zazwyczaj używani do wspierania barbarzyńców.
  • Jeżeli chcesz, aby barbarzyńcy atakowali mur tylko w jednym miejscu zamiast w kilku, umieść jednego i poczekaj aż zacznie go atakować - wówczas wyślij resztę.
  • Barbarzyńcy do ataku murów są zbyt słabi, mają tendencję do jego atakowania w kilku miejscach (jeżeli nie wykorzystałeś strategii powyżej), do tego celu najlepiej nadaje się Łamacz Murów (Wall Breaker) lub jednostki zadające większe obrażenia, jak np. P.E.K.K.A, Wizard lub Barbarian King, które z pewnością dostaną się prosto do bazy.
  • Gracze często ustawiają barbarzyńców w odstępach. To wszystko, aby nie zostały szybko zniszczone przez Mortar czy też Wizard Tower, ponieważ te budynki obronne zadają obrażenia obszarowe.
  • Duże hordy barbarzyńców są bardzo skuteczne, szybko niszczą to, co napotkają na swojej drodze. Jednak ma to swój minus, duże grupy barbarzyńców szybko giną, kiedy znajdą się w zasięgu budowli obronnych zadających obrażenia obszarowe.
  • Poza tym, ostrzał Mortar'a odrzuca barbarzyńców na odległość 2 pól.
  • Barbarzyńcy nie mają swojego ulubionego celu, zatem atakują najbliższe sobie cele.
  • Są dobrym sposobem na zniszczenie pojedynczych budynków umieszczonych w rogach pola, takich jak chata budowniczego (Builder's Hut).
  • Kiedy Mortar jest odsłonięty i niebroniony, jeden barbarzyńca jest w stanie go dosyć łatwo zniszczyć, ponieważ Mortar nie atakuje jednostek stojących bezpośrednio obok niego.
  • Barbarzyńcy w grupach mogą stanowić alternatywę dla olbrzymów (Giants). Grupa pięciu barbarzyńców (taka sama ilość miejsca w Army Camp) ma około 75% życia Giant'a, podczas gdy posiada 4-krotnie większy atak (również koszt w zależności od poziomu jest mniejszy o 20-25%). Jednak ta taktyka jest mniej efektywna, jeżeli w pobliżu znajduje się obrona zadająca obrażenia obszarowe.
  • Barbarzyńcy (Barbarians) oraz Łuczniczki (Archers) są powszechnie używani do zabijania Barbarian King oraz Archer Queen, ponieważ te jednostki są stosunkowo tanie i atakują pojedynczy cel.
  • Barbarzyńcy (Barbarians) oraz Łuczniczki (Archers) są używani w pobliżu Króla Barbarzyńców (Barbarian King), jeżeli jest on na poziom 5. Wówczas jego specjalna zdolność działa na każdą jednostkę i daje taką samą moc, co dla bohatera.

Strategia obrony:

  • Barbarzyńcy są świetnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o jednostki w Clan Castle. Mają dosyć sporą ilość życia oraz spory atak jak na jedno miejsce w Clan Castle. Są zdolne do zadania dużej ilości obrażeń, opóźniając atakującego i pozwalając budynkom obronnym zajęciem się resztą. Clan Castle pomieści dużą ilość barbarzyńców, więc wywabienie ich wszyskich na zewnątrz wymaga troszkę czasu.

Różnice wizualne:

  • Barbarzyńca po osiągnięciu 3 poziomu zyskuje skórzaną opaskę na głowę wraz ze srebrnym kolcem oraz większy miecz.
  • Na 5 poziomie otrzymuje hełm vikinga oraz brązowy miecz.
  • Na 6 poziomie barbarzyńca otrzymuje żelazny miecz i rogaty hełm wraz z maską na twarz. Wszystkie jego elementy ubioru stają się ciemniejsze jak i również on sam.

Ciekawostki:

  • Wraz z użyciem umiejętności Barbarian King'a pojawiają się barbarzyńcy.
  • Spośród jednostek pierwszego poziomu (Barbarians, Archers, Goblins), barbarzyńcy mają największą ilość życia i zadają drugie największe obrażenia na sekundę (tuż za Goblinami). Jest również najwolniej poruszającą się jednostką, za to najszybszą w szkoleniu.
  • Po naciśnięciu na Army Camp, wszyscy tam stacjonujący barbarzyńcy uniosą swoje miecze w górę.
  • Barbarzyćy wraz z goblinami są najtańszymi jednostkami w grze.
  • Podczas gdy mamy ulepszone Army Camp's do maksymalnego poziomu, możemy posiadać 240 barbarzyńców w jednym czasie. Ta liczba zwiększa się do 275, jeżeli policzymy miejsce na jednostki w rozwiniętym do maksimum Clans Castle. Na polu bitwy możemy przywołać kolejnych 20 barbarzyńców, wraz z użyciem umiejętności Barbarian King'a, który posiada maksymalny (40) poziom. To daje razem liczbę 295 barbarzyńców!
  • Kiedy barbarzyńcy znajdą się w zasięgu wrochich jednostek, nagle przerywają dotychczasowy atak i rzucają się na przeciwe jednostki. Kiedy wrogie oddziały zostaną pokonane, wracają do atakowania najbliższego budynku (niekoniecznie do wcześniejszego celu ataku!).
  • Barbarzyńca jest uznawany za podstawową jednostkę gry Clash of Clans ze względu na to, iż reprezentuje logo aplikacji.
  • Jeżeli przyjrzysz się bliżej twarzy barbarzyńcy na logo aplikacji możesz dostrzec, iż jego jedno oko (prawe) jest uszkodzone.
  • Hełm noszony przez barbarzyńce na 6 poziomie bardzo przypomina żelazny hełm z kultowej gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest to również hełm noszony przez <span Last Dragonborn w trailerze Skayrim'a.

Preferowany cel Rodzaj ataku Zajmowane miejsce Czas szkolenia Szybkość poruszania Szybkość ataku Wymagany poziom baraków Zasięg
Dowolny Walka wręcz (jedn. naziemne) 1 20s 16 1s 1 0.4 pola
Poziom Zniszczenia na sekundę Punkty życia Koszt wytworzenia Koszt ulepszenia Wymagany poziom Laboratorium Czas ulepszania
1 8 45 25 N/A N/A N/A
2 11 54 40 50,000 1 6 godzin
3 14 65 60 150,000 3 1 dzień
4 18 78 80 500,000 5 3 dni
5 23 95 100 1,500,000 6 5 dni
6 26 110 150 4,500,000 7 10 dni
7 30 125 200 6,000,000 8 14 dni
Wojsko
Rząd 1 BarbarianArcherGoblin
Rząd 2 GiantWall BreakerBalloonWizard
Rząd 3 HealerDragonP.E.K.K.A
Jednostki Dark Elixir MinionHog RiderValkyrieGolem (Golemite) • Witch (Skeleton) • Lava Hound (Lava Pup)
Herosi Barbarian KingArcher Queen
Mikstury Lightning SpellHealing SpellRage SpellJump SpellFreeze SpellSanta's Surprise
Mikstury Dark Elixir Poison SpellEarthquake SpellHaste Spell